Kommun eller organisation

Vi är familjehem direkt via kommun.
En del är familjehem via organisation.
Det verkar finnas en hel drös med olika organisationer.
Tyvärr vet jag inte så mycket om dem.
Hur ska man veta vilka som är bra?
Vilka som är "bra att ha med att göra"?

Jag har hört både bra och negativt om organisationer (men även om kommuner iofs).
Det bästa i det hela tycker jag verkar vara att organisationen förhandlar om arvode och omkostnader.
När jag ser tillbaka till vår första tid som familjehem var vi väldigt - och nu menar jag väldigt - naiva. Än idag är vi naiva när det kommer till vissa saker. Till exempel har vi aldrig sett hur genomförandeplanen ser ut. Men men...
Men hur fungerar det i det praktiska? Om något har hänt placeringen. Ringer man kommun eller organisation? Hur ser kedjan ut? Blir länken längre mellan oss som familjehem och kommun?
Den som vet får gärna berätta om sin erfarenhet....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0