Jullängtan

Äntligen börjar nedräkningen.... till jul.
Läste en härligt julig artikel i DN att julen har kommit till London.
http://www.dn.se/resor/storbritannien/london/julen-har-kommit-till-stan-1.988972

Underbart!
Får en sådan lust att boka in en julresa till London och bara njuta av julstämning. Ahhh....
Vid närmare eftertanke så kan man ju lika gärna ta en tur till vår egen huvudstad. Gå i gamla stan och kika bland de gamla fina stånden på julmarknaden. Besöka ett juligt skansen. Kolla in årets julskyltning på NK. Se alla andra julskyltningar såklart. Julklappshandla. Slå sig ner på ett kafé och bara njuta. Fundera över den där heminredningsdetaljen man såg och inser att man nog bara måste gå tillbaka och köpa den. Till slut stressar man till tåget. Slår sig ner på ett överfyllt tåg. Trött och nöjd lutar man sig tillbaka, tittar ut genom fönstret och inser att det varit en sån där härlig dag att minnas.



ps
Jag har varit på Ikea 2 gånger under de senaste veckorna. Passade på att gå och klämma och känna på julsakerna som sakta men säkert börjat ta plats i varuhusen. Har lovat mig själv att inte köpa för mycket dekorationer, julpapper, etiketter mm.... men det är ju så fint!
Hihi de första åren min man och jag var tillsammans så suckade han över alla mina olika julpapper. Han kanske trodde att jag skulle kunna slänga och köpa nytt till kommande år... men ack så fel han hade. Nu har han fått inse att en av mina svagheter är just julpapper, etiketter mm så nu har han gjort iordning en garderobsplats just ämnade för dessa saker. Det är kärlek det :-).



kolla in dessa söta julkulor frå IKEA. Vill ha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va härligt de låter!! Jag vill ha massa pengar och jag vill spendera pengar! Du har en bra man du, jag har ännu inte fått min garderobsplats. Men jag vet precis vem som väckt min passion för present artiklar, papper och etiketter ;)

/ T

2009-11-06 @ 21:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0