den bästa av somrar

Om man kan ha ett stänk melankoli så kanske det är det jag har nu ikväll. Funderingar på vad som är rätt. Tankar på vad som är fel. Följden att allt vi gör påverkar hur vi slutligen blir som människor. Kanske kommer man här få en inblick i hur jag är som människa. Vad jag blivit. Mina brister och fel men förhoppningsvis också mina mer positiva karaktärsdrag. Kanske inblicken via bloggen kan ge en hint i det komplexa att följa en lagbok och att följa de känslor verkligheten ger.

Det är lätt. Lätt att älska någon som så gärna vill bli älskad. Någon som efter en tid älskar dig villkorslöst. Ni hinner gå igenom så mycket tillsammans. På kort tid händer det ofta väldigt mycket i denna lilla männskas liv. Du finns där. Stöttar. Ger tröst och värme. Torkar tårar. Skrattar tillsammans. De ljusa stunderna lever man på när det tunga och mörka tränger på eller kanske redan finns där. Det mörka kan vi tillsammans tränga bort en stund.

Du lilla vän förtjänar inget annat än ljus och glädje. Om det vore möjligt skulle jag välja att du endast får solsken ett tag. Ibland har vi haft det tufft. Det är väl så det är att vara familjehem. Nu under sommaren tar vi en välbehövlig paus. Andas och fyller på krafter inför allvarets dagar. Så småningom kommer de.

Än idag drömmer jag tillbaka till min barndoms somrar. De där underbara kravlösa somrarna som man bara kan uppleva som barn. Bad och lekar, spring i benen och bara få vara barn.
I höst fattas beslut ingen av oss kan påverka. Älsklingen min. Vi gör detta till den bästa av somrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0